topbella

Wednesday, December 14, 2011

~Mak Ngah Nenek Suruh Masak Nasik!~

"Mak Ngah...nenek suruh masak nasik.."

"Bila masa pulak nenek panggil.. "
"Bukan nenek pegi bergosip... eh pegi bertandang kat rumah orang sebelah ke tadi.."

"Betull...nenek panggil..tak tipu....hhihihiih"

"Alaa...cakap aje laa nak main laptop..."
"Mengganggu ketenteraman awam betul lah...huk!"

Sejak balik kampung cuti sekolah nih dan sejak budak-budak nih dieksport balik ke kampung jugak... ada aje pengacau time nak guna laptop...tak boleh tengok Mak Ngah dia senang sikit...nak berangan pun susah..eh bukan.. nak online pun susah...hik!

         tengok tuh sakan...tak makan pun takper...huhu

korang tak nak makan pun takper lah...biar Mak Ngah dia aje yang makan...
nih nama dia pecal...sempoi jek..pucuk ubi tu pun petik kat belakang rumah  aje..



Pastuh kita makan lagi...rambutan nih petik kat depan rumah jek..memang sempoi..


 Aktiviti cuti sekolah kat kampung nih..selain melayan anak sedara...asik bina body jer nih...bila la nak slim nih...uwaa!

59 comments

13 December 2011 at 22:58

Hahahha notty betol anak2 buah ye? Die nak hadap laptop, ade ke patut klentong makngah.. Aww lupe Ungu coti. Bestnyeeeeee

13 December 2011 at 23:36

lama dah ayie tak makan pecal...selalu makan masa bulan puasa jer..ermm

13 December 2011 at 23:58

alahai,,,ciannye kena kacau! ahha Xd

14 December 2011 at 00:28

@Fabulous Me

kehkehkeh...kalau tak bagi dia ngajak wrestling...hadehhh...


@Ayie Abas

buat sendirik tuh...hik

14 December 2011 at 00:29

@iszieylyanziy

hihih..memang naseb..

dh la line tenet pun sepoi2 bahasa..hu

14 December 2011 at 01:02

makan2 yummy ;)
bese le tu budak2 ade je akal nk suh kite blah dr depan laptop tu haha

14 December 2011 at 01:06

@izzahdegreat

kehkehkehh..kalo dah ngadap l.top xleh nak lepas..

sama ler cam kita gak...hihih

14 December 2011 at 05:10

perhhhh...sedapnyer pecal !!!

dah lme x mkn..

14 December 2011 at 06:21

kalo dimalaysia namanya juga pecel tha???

14 December 2011 at 08:46

wahhh.. syok nye cik ungu kte b'cti.. he3...

14 December 2011 at 08:56

samelahhh..cuti2 ni asik bina badan jeee...heehhehehehee

14 December 2011 at 10:11

haaa3x.... kami pun eksport anak ke kampung juga awal2x cuti... la ni dah ambik dah.....

14 December 2011 at 10:18

sedapnya pecal.

lama gila dah tak makan.

kene balik johor dulu suruh mak buat lah gini. hehe

14 December 2011 at 10:22

cuti2 lw duk umah mmg cm2...kne jd chef kt umah..lantak lar sedap kew xsedap..y penting prut dorang ter'isi'..huhu...


bila dah macam ni memang sah cuti ni aku membina badan gak. em, puaskan hati, senangkan hati. betul tak? haha :))

p/s : makan untuk hidup ok!

14 December 2011 at 10:37

makngah! pecal tu nampak sedap lah makngah. lama x mkn pecal...

14 December 2011 at 11:05

tu la skang ni mmg musim rambutan kan .. yg dkt kampung tu best la dpt makan rambutan free hee ;)

14 December 2011 at 12:04

nak2 rambutan tuh .. hehe

14 December 2011 at 13:13

waa kemain bebudak tu layan fesbuk..hehe :)

14 December 2011 at 13:54

heee..layan fb tu y xtahan..;p..

mak ngah msk lauk apa hari ni?heee

14 December 2011 at 14:13

@shahrazali
sedap & berkhasiat...hikhik



@4kopisusu Online
iya...kita kan serumpun...:)



@Rihan
cuti2 mmg bez...hihi

14 December 2011 at 14:15

@♥ p a a n i ♥

tu la pasal..kalo tak mkn..rugi la pulak..hihihi


@Kazman & Sue
ekspot mengeksport kan amalan mulia..haha


@J.Syazwana
orang johor gak ke...sama ler kita...hihi

14 December 2011 at 14:21

::WafaIrdina::
haha...bila lagi nak membedal abis2an...hihi


@hyz
of coz la sedap...mak ngah yg buat...haha..:P


@nazirah
petik jek kat pokok..:)

14 December 2011 at 14:25

@fierul
nah hambik satu bakul...hihi


@Tihara
lepas layan fesbuk..layan game pulak...huk


@Juliet_iRa~"
ari nih msk ayam masak kicap jek...sempoii...hikhikhik

14 December 2011 at 15:03

hehehe..pecal?mcm jelatah je?erk..ntahla nma betulnya.huk huk..

syokla leh cuti kt kg...

14 December 2011 at 15:58

makngah,nak pecal jgk :P

14 December 2011 at 17:39

Aku cikgu kalau jumpa pecal boleh lupa dunia tau. Mak mentua tergolak kat belakang pun aku wat tak kesah kalau dah blasah benda nie...

p/s : pucuk ubi tue kalau wat masak lemak memang best gila tahap unta

14 December 2011 at 17:54

Monggomampir

14 December 2011 at 18:27

pecal sempoi..
rambutan sempoi...
anak sedara ja tak sempoi..kan??
ekekekke

14 December 2011 at 19:35

Norlida Ramli

pecal tuh lebih kurang gado2 kot...hikhik



@LAici KAng Ais

nak laici kang ais satuu...haha..:P

14 December 2011 at 19:39

@DinBlues

kehkehkeh...sampai mak mertua tergolek dok pun leh wat derkk jek..hihi


betul2...pucuk ubi masak lemak bkn setakat bez giler tahap unta jek..dah tahap zirafah dah tuh...haha..adehh

14 December 2011 at 19:45

@biografi-online

thanks..:)



@diana

kehkehkeh...tak bape nak sempoi...hihi

14 December 2011 at 23:20

Lama Betul Xmkn Buah Rambutan..Rambutan Perak Ka?..

14 December 2011 at 23:34

@Shafiq Hashim

kampung kat perak eh..

kampung sya kat johor..jadinya rambutan tu kat johor ler...hik..:)

15 December 2011 at 00:52

cepat2 kacau mak ngah..hehe
sedap buah rambutan tu..

15 December 2011 at 02:29

sedapnye pecal.dah lama tak mkn..selalu mak yg buat..

15 December 2011 at 06:27

pecal sedap. lama dah tak mkn, dgn pucuk ubi. haishh telan air luir dah ni.

15 December 2011 at 08:32

wink2...

itulah,,,bila cuti sk0lah nih slalu ja dok bina lemak jerk..iskiskisk...=D

15 December 2011 at 10:10

samelah,,budak2 ni suka kacau daun la kan..

sedapnya pecal,,lama tak makan!

15 December 2011 at 12:15

wahh sedap gak tu kak..hee..kat rumah ira ada kuah pecal tp xbuat lagi..heeee

15 December 2011 at 17:16

dasat tol anak buah kamu..:)

15 December 2011 at 20:37

mesti dorang rapat dgn mak ngah dorang ni kan..;)

15 December 2011 at 22:15

xnk la kak posting kat melaka..;p

akk mengajar kat mn ek?

15 December 2011 at 22:50

@Selendang Merah
kehkehkeh...mmg hari2 kene kacau pong...huk


@LiLy @ MumMyQiStInA
beznyee mak yg buatkan..:)


@Nur Haslinda
terliuq dah...hihi

15 December 2011 at 22:52

@si kiut lavender
ish3..nasib badan...haha


@Anak Wak Mail
sama gak ker...hihi


@Juliet_iRa~"
w0o0...kuah segera tu kan...hihi

15 December 2011 at 22:56

@My SweetPea
hmmm....macam tu laa..:)



@Papa Mifz
kita ler yg kene melayan...huk



@Juliet_iRa~"
kehkehkeh...tak nak balik kampung kerr...hihi

akak ngajar kt penang tp kmpung kt johor..:)

16 December 2011 at 01:33

haaa berangan ape tu . ehh kakak , dila mcm kenal la pinggan pecal tu . hihi kat umah dila ada :))

16 December 2011 at 06:34

kat kampung syieda pun banyak rambutan, sampai tak termakan da :)

16 December 2011 at 15:15

@Saddila

haha...pinggan kita sama eh...
kira glemer ler pinggan tu dh masuk blog...hihi


syieda ;)

tngah musim kot skang nih..:)

16 December 2011 at 18:05

wah bestnye..makan pecal..lame dah tak makan pecal.hehe :)

syoknye jage anak buah kat kg eh..emy pon tak sabar nak jumpe anak2 sedare! rindu! :)

16 December 2011 at 19:00

Pecal tu buat kita terliur pulak, esok buat ek...

16 December 2011 at 21:16

jauh tu..utara selatan..hee ;p

hubby akk kat penang la ek?

akk mengajar sek men ke rendah??

17 December 2011 at 06:52

sy pun orang johor...... dok pekan nanas, pontian...

18 December 2011 at 02:59

@emy zulaiha

dh lama tak jumpa...mmg rindu..:)


@naga

boleh aje...hihi
lama dh tak nmpak naga..:)

18 December 2011 at 03:01

@Juliet_iRa~"

akak sorang je kat penang nih..ngajar skolah rendah jek..:)



@shahrazali

pekan nanas!
kampung atok ngan nenenk sya tuh..:)

19 December 2011 at 09:47

erm... kakak..
akak punya blog..
mmg trbaik...
sya dpt ilham slpas baca Blog akak arh..:)

19 December 2011 at 16:15

ye ke..
Alhamdullilah...
sama2 lah kita mencari ilham..hihi..^_^

21 December 2011 at 18:42

1st time dgr.. pecal pucuk ubi..

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile