topbella

Wednesday, December 21, 2011

~Asal Susah Hati Jer Makan!..~

Kalau frust ke....susah hati ke...tak lalu makan best kan..boleh slim sikit...
Ini tidak asal rasa stress sikit jer...makan.. asal susah hati jer mula laa selongkar peti ais tengok benda-benda yang boleh dikunyah..huk!

Berduka lara sambil menyuapkan makanan berkalori tinggi ke mulut seperti aiskrim, coklat, kerepek dan akhirnya menambahkan lemak tubuh adalah satu tindakan yang perlu dielakkan ya anak-anak!...heh dah macam ngajar kat sekolah pulak!


Lagi bagus di saat tengah bersedih ke...stress ke... atau kecewa  ke..amalkan diet yang menyihatkan ya!...contohnya seperti gambar di bawah:

rojak petis... ish terliuq la pulak!

Bersemangatlah untuk meneruskan kehidupan yang mendatang....jangan terlalu mengikutkan hati dan perasaan...kecewa tidak bermakna akan kecewa untuk sekian kalinya...eceh!

Makan untuk hidup..
Jom nak belanja makan nih...^_^

53 comments

21 December 2011 at 10:11

salam;
dan hidup untuk berbakti atau beribadah....

21 December 2011 at 10:23

salam juga..

iya...kalau niat kita utk ibadah..dapat pahala kan..:)

21 December 2011 at 10:29

kalau susah hati mmg camtu...tp kita mkn la makanan yg berkhasiat..

21 December 2011 at 10:54

uiitt~ sedap nye rojak. lama dah tak makan. ngidam la pulak. camne ni? haha :D

21 December 2011 at 11:05

serious sedap ! ~ suke sangat mkan rojak..hehe..

21 December 2011 at 11:32

terliur suda ni tgk rojak petis tu..
Jom..cik ungu nak belanja eh.. :)

21 December 2011 at 12:20

ini terbukti yg saye sng ke ssh ke ati mmg bedal. aduh.. cmne ni

21 December 2011 at 12:30

sedapnye nampak rojak tu! hehe

21 December 2011 at 12:41

rojak petis.. lama x pekena. terliuq... tapi kan, sy pulak asal makan je susah hati. pikiq camno makan2 tapi badan x jugak berketol2. hohoho

21 December 2011 at 12:51

@fieda

betul2...masalahnya apa yg ada depan mata pun bedal gak..huk



@syieda ;)

halamak...ngidam?..haha

21 December 2011 at 13:13

wahh akk msti rajin msk kan?heeee

21 December 2011 at 13:23

@Juliet_iRa~"

psstt...jangan bagi taw kat orang...beli kat pasar malam je tuh....hikhikhik



@hyz
alah...tak yah ketol2...janji encem...haha

21 December 2011 at 13:25

@♥AienNajwa♥

sama lerr..hihi



LiLy @ MumMyQiStInA

meh nak belanja lily..

kat johor je boleh dpt rojak petis ni kot...tempat lain takder pon...huk

21 December 2011 at 13:33

sedapnya rojak petis.. terliur pulak!

21 December 2011 at 13:35

@Fabulous Me

kihkihkih...bedal aje lah selagi boleh membedal...hihi..:)


@♥ p a a n i ♥

nampak je dh sedap..makan lg lah..:)

21 December 2011 at 14:26

kalau stress saya pon kuat makan
^-^ tapi berat tak naik pon :( keding jugak..apapon macam tahu ja perasaan saya.yeahh saya tetap akan semangat untuk masa yang akan datangggg,oyeahh*tetiba over ;p

21 December 2011 at 14:33

sama lah kite.. asal stress aje makan.. mne badan tak naik.. -.-

21 December 2011 at 14:59

nak velanja makan..nak nak..
betul tu makan untuk hidup..tp nampaknya jadi sebaliknya..huhu :)

21 December 2011 at 17:18

kalau sedih je gemuk la cenggitu...haha

21 December 2011 at 18:24

ada juga orang yg bila sedih tak lalu makan...

nak belanja makan apa tu UV? Rojak petis tu ke?...:)

21 December 2011 at 18:40

klu stress mknlh buah2an..

21 December 2011 at 19:27

hehe...sama la, saya kalau stress mesti nk mkn..trutamanya coklat...tapi tak juga gemuk2..:)

Tidak mengapa la Cik Ungu...
Rasa kecewa tu kan asam garam gula dan kopi kehidupan...semua org pernah merasa...termasuk saya...
La Tahzan ya Ungu..")

21 December 2011 at 21:36

@♛RaRa♛

beznye makan byk pun.. badan still keding jugak..:)

takyah pandang belakang...pandang terus ke depan...semangat2..:)

@syiela

memang sedap..:)

21 December 2011 at 21:37

@Cik Nurul

pantang ada makanan..kompem nk makan..:)



@Tihara

meh nak belanja...hihi

21 December 2011 at 21:40

@Anak Wak Mail

haha..naseb2..:)



@~ yus ~

rojak petis pun boleh...mekdi pun boleh...hihi

21 December 2011 at 21:48

@LadyBird

hmmm...cadangan yg bernas tuh..:)



@..Wardah Biru..

iyer..semua tu kan dugaan..
kalau tak ada dugaan bukan kehidupan namanya kan..

hari nih sedih besok hepi la balik..^_^

21 December 2011 at 22:04

aiseh2..untung2 ada org belanja mkan...

nak mkan yg spesel punya...:)

21 December 2011 at 22:49

hahhaa.. betul.. susah hati je makan. senang hati pun makan. :D ni pun baru melantak kuah laksa sambil dengr penjelasan cuepacs n Jpa at tv Al-Hijrah

21 December 2011 at 23:00

ahhaa ;p..akk ni..

ira rs akk kena simpan stok buah byk2..skrg2 buah kan bkhasiat..hee

:)

tp kan ira stress mkn juga tp bdn xnaik2..camno?

22 December 2011 at 02:12

ngape kecewa??? heh...same laa bile stress aje makan...best laa makan2 ni ;) sabar2 yek =]

22 December 2011 at 05:21

cikgu ungu tengah susah hati ker nih?...ermmm

22 December 2011 at 06:30

mmm...sedapnya rojak
cik ungu nak belanja rojak ke hehehe ;)

22 December 2011 at 08:17

ok laa tua pasal gi makan.. kalau susah pastu g bunuh diri amacam? huhu..

p/s : dulu saya pun cam tue..kalau ada masalah mesti mau makan punya..haiya pelut kenyang hati pun senang woo.. tapi sekarang kalau susah selalunya gi tidor..hahhaha

22 December 2011 at 08:20

biasa bila stress memang melantak ja..lepas dh okay sikit baru menyesal makan banyak2..hehehe

22 December 2011 at 08:36

jaga makan...jgn sampai sakit..:)

22 December 2011 at 10:08

jadi sesapa yg kurus mcm saya kena frust memanjang la kan hehe

22 December 2011 at 15:51

sedapnya makanan tu..rojak petis mengancam..

makan tu pun boleh ilam stress..tapi berpada2..

22 December 2011 at 19:14

lalalala dtg tgk akk..

xsibuk meeting ke akhir tahun ni?

22 December 2011 at 20:26

@si kiut lavender

no hal punyerr...hihi



@izzahdegreat

stress nih sbb tak slim2 lg...hihi

22 December 2011 at 20:32

@Juliet_iRa~"

syok la...makan2 pun badan tak naik...hihi

minggu depan baru start meeting..
dah nak naik sekolahh...huk



@syahirooAhmad

cedapnye makan laksa...nyum2..:)

22 December 2011 at 20:37

@Ayie Abas
takder la ayie...line tenet nih buat rasa kuciwa...slow sgt...sambil tunggu loading...tu yg asik mengunyah tuh...huhu


@Miss Purple Ungu
meh nak belanja...hihihi


@DinBlues

kehkehkeh...kalau susah hati gi tido eh...ok gak tu..:)

22 December 2011 at 20:40

@Cik Jingga

betul2..selalu mcm tuh..time makan tak sedor diri...pastuh menyesal pulak mkn byk...huhu


@My SweetPea

orait...tenkiu..:)

22 December 2011 at 20:43

@khairul
kehkehkeh... tak payah tunggu frust...bedal jek...hihi


@DOMU-KON
hilang stress time makan je kot..:)


@Juliet_iRa~"
jom pegi sekolah...hihi

23 December 2011 at 01:37

yeah..lepas tu mula la bertekad nak kurus n diet tapi xmenjadi pun akibat godaan2 kari ikan ...hohohoh

23 December 2011 at 09:05

terbaikk.. hahax !

23 December 2011 at 10:49

pulak tu nak susah hati time gaji baru masuk..amboi makin banyakla mkannye.haha.kalau susah2 ati tetengah bulan..leh la tibai beskot kering je :D

23 December 2011 at 14:43

@Diana

hehe..tenkiu dear..:)

23 December 2011 at 14:44

@afzalsukasuki

kehkehkeh...kaye kejap jek...tengah bulan kompem mkn beskot kering...haha..:P

23 December 2011 at 15:37

@Cik Jingga

kehkehkeh...memang tepat sekali..:)

23 December 2011 at 15:52

hehehe...siyes nampak cm sedap..p xtw lar rase ny cmne..xpenah makan....heeee...

pe pun...senyum selalu yaa...jdkan ujian yang mendatang mematangkan diri kita lagi...fighting!!!heee...

*ad masalah kaa..mengadulah kpdNYA...mudah2an Allah merahmati..inshaAllah..^^

23 December 2011 at 20:32

@::WafaIrdina::

hihi..sedap taw rojak petis..alah lebih kurang rojak buah...

mudah2an kita sentiasa mndpt rahmat drp Allah...amin..:)

24 December 2011 at 18:10

heheeheh..

huhuhu Ruby lak klu sedih....x suka mkn pa pun...huhuhu

2 kuruih~ huhuhu

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile