topbella

Sunday, December 11, 2011

~Gerhana Itu Datang Lagi...~

            Subhanallah...betapa agungnya ciptaan Allah

Bulan itu gerhana lagi..
Fenomena alam yang dinanti..
Dijadikan momentum setiap insani..  
Untuk mendekatkan diri kepada Ilahi

Kehidupan ini begitu juga..
kadang jiwa dilanda gerhana lara..
Usah gundah...usah gulana..
Kasih sayang Allah tiada taranya..

 Gerhana bulan akan terhenti..
 Begitu juga gerhana di hati..
 Tidak selamanya duka membaluti..
  Indah sinar purnama menanti pasti.
   
(Tinta Rasa: Ungu Violet D'Hearty)

Menantikan sinar rembulan itu..
                                                                                                                                                                         







43 comments

10 December 2011 at 23:02

subhanallah..
besarnya ciptaan Tuhan..

10 December 2011 at 23:34

adehh terlepas la... bulan da besar balik da.. huhu~~

10 December 2011 at 23:44

@Norlida Ramli

Subhanallah..:)



@Azmie

hihi...sama laa..:)

11 December 2011 at 00:44

laaa puitis nye ayat...*kagum*
subhanallah...tapi xtau pon ade gerhana tadi huhuu -_-

11 December 2011 at 01:06

@izzahdegreat

taim ada idea...hihi

tak per laa..tau gak...hee

11 December 2011 at 01:07

x sempat tengok...

mengejar kemanisan melalui kepahitan#2

11 December 2011 at 03:53

ungu..malam tadi ayie tak berpeluang tgok bulan gerhana....cuaca masuk jer isyak hujan pulk ters tak nampak bulan dilindungi awan..hurmmm

11 December 2011 at 05:32

cantek sangat

:D

11 December 2011 at 09:58

gerhana bulan salah satu dari tanda kiamat..ini satu peringatan untuk kita semua..semuga kita dirahmati-Nya selalu

11 December 2011 at 10:10

@CikGu Ma

takder rezeki..



@Ayie Abas

sama ler...kat sini pun hujan jugak ayie..:)

11 December 2011 at 10:14

@tieykah

memang cantik...hihi



@Tihara

tu laa...mmg dh byk dh tanda2 kiamat skang nih...

cuma kita je yg kadang2 tu lupa...huhu

11 December 2011 at 10:57

indah ciptaan Tuhan..tanda kekuasaan Allah...tp peringatan wat kita sume kn..

11 December 2011 at 11:56

Alhamdulillah syukur semalam dapat menyaksikan lagi keindahan alam yang Allah ciptakan untuk kita. syukur sangat2 dan sangat cantik. siap tunggu untuk tengok.. :)

11 December 2011 at 14:58

suke suke suke ngn puisi atas ni.... pandai cekgu berjiwang kan?

11 December 2011 at 16:41

Ada tgk semalam..
Cantik..^^

11 December 2011 at 19:14

kat trg x nmpk pun..
bulan dilindungi awan..

huhuhu.. maka gerhana tidak kelihatan..

11 December 2011 at 22:06

subhanaAllah...hebat kan Allah...mudah2an makin bertambah cinta kita padaNya....inshaAllah..

ehh..lam hati pun ad gerhana gk ek...kre bermusim lar ni...btol ugak...ad maser gembira xterkater...cam ain lar..rni dpt result baek ...mmg gembira xterkater...hee..p ad maser nk mrh je org..nk nanges je..hee..

pe pn ..jg at..jg iman..peace ^^

12 December 2011 at 00:10

Cantik bahasa :)

12 December 2011 at 00:56

@Ira Nira

iyer... tanda kebesaran Allah..:)



@azzifarunnurafizza

bertuahnya badan dapat tengok..:)

12 December 2011 at 00:57

@hyz

bab2 jiwang nih mmg expert...kehkehkeh



@LiLy @ MumMyQiStInA

lily pun dpt tengok...beznye..:)

12 December 2011 at 01:00

@::WafaIrdina::

macam tu lah kehidupan kan...kadang2 terang..kadang2 gerhana..hihi

seronok ain dpt result bez...

alhamdulillah...:)

12 December 2011 at 01:01

@LadyBird

bulan malu2 nak kuar tuh..:)



@Fabulous Me

tenkiu dear..:)

12 December 2011 at 10:25

sini ujan malam tue...waaaaaaaa

12 December 2011 at 11:32

tak dapat tengok. sedih betol. :(

12 December 2011 at 11:33

subhanallah~

ungu bermadah~ ada gerhana di hati ke?

12 December 2011 at 14:50

saya kat tapak autoshow masa gerhana berlaku

12 December 2011 at 15:34

bila tgk gerhana bulan..
terasa diri begitu kerdil..
kerna dosa terhadapNya
membuatkan diri ini insaf
tpi mlangnya insaf tersebut dtg siggh dihati hanya utk seketika cuma..
adus...truk btul insan ini..hehehe

12 December 2011 at 16:07

subhanAllah..

nice..;)

12 December 2011 at 16:26

puisi yg puitis..nice

Gerhana itu ku nanti,
Seketika ku berdoa dalam hati,
Moga dinyahkan sikap negatif dari diri,
Agar hati ini sentiasa terlindung dari perkara yang akan "memakan diri" nanti...

:)

12 December 2011 at 21:13

@DinBlues

sama lerr...
uwaaa jugak...hikhik



@J.Syazwana

tunggu laa 2014 pulak kalau nk tengok..:)

12 December 2011 at 21:15

@khairul

kira boleh nampak la tu kan..:)



@si kiut lavender

kita nih selalu mcm tu kan..

kejap jer insap..pastuh buat derk balik...huhu

12 December 2011 at 21:27

@Anak Wak Mail

Subhanallah..:)



@.Wardahbiru

gerhana itu ku nanti..
namun terlepas lagi..
tak apa 2014 ada lagi..
semoga dpt menginsafi diri...

^_^

12 December 2011 at 21:43

x sempat tengok :(

12 December 2011 at 21:45

sweetnye gaya bahasa... lemah gemalai~ i like sejuta kali!

12 December 2011 at 21:49

@Dalila Hamid

ramai yg tak sempat tengok..:)



@syahirooAhmad

tenkiulah sejuta kali...hihi

13 December 2011 at 02:08

Assalamualaikum wbr dan Salam Sejahtera,

Jom sertai kami sebagai Agen Topup Prepaid sekiranya anda berminat untuk menjana pendapatan melalui jualan topup. Ianya perniagaan yang HEBAT, CANGGIH, MUDAH, JIMAT dan MENGUNTUNGKAN. Jadikan handphone anda sebagai mesin buat $$$$$.

Cuba anda bayangkan, pada masa kini, topup prepaid merupakan suatu kepentingan dalam kehidupan rakyat Malaysia, hampir keseluruhan tempat pengguna topup prepaid berada dan jika anda menjadikan topup prepaid ini sebagai perniagaan, ia pasti amat menguntungkan anda. Dan apa yang pasti setiap hari bilangan pengguna topup prepaid semakin BERTAMBAH!

Jadi, rebutlah peluang ini... Jom jana pendapatan lumayan bersama kami. Saya CUKUP YAKIN anda mampu menjana pendapatan sekitar RM800 - RM6000 sebulan!!

PASTI JIMAT! PASTI UNTUNG! Pendaftaran serendah RM10!

Sila layari MyTopup2You untuk keterangan lanjut. Pelbagai pakej menarik menanti anda..

Ikhlas,
Admin..
MyTopup2You

13 December 2011 at 08:47

tunggu punya tunggu punya tunggu bulan tak timbul-timbul. patutlah, kawasan aku hujan lebat :P

13 December 2011 at 09:33

nice one

13 December 2011 at 10:14

kami tengok gernana bulan dari dataran kuala lumpur... ramai yg tengok masa tu....

13 December 2011 at 13:50

papa mifz tak berkesempatan nk tgk..huhu

sangat cantik . :)

13 December 2011 at 19:44

nice gan...maha besar Allah

kunjng balik ya
http://4kopisusu.blogspot.com

13 December 2011 at 20:30

cantik sgt...Subhanallah.

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile