topbella

Monday, November 21, 2011

~Bila Laa Boleh 'Mencekik' Nih..~

Errrr...rasa nak geget jer alas meja nih bagi hadam dulu..
tak pernah2 pergi kenduri kahwin sampai tunggu nak dekat 2 jam baru boleh makan...huhu

sabar...sabar...bawak bertendang...eh bawak bertenang...huhu

Praktikal ke kenduri kahwin zaman sekarang menggunakan khidmat hidang-menghidang nih...orang ramai pulak tuh....

kat kampung pun dah takder dah hidang2 ni semua...semua dah advance dah...main layan diri aje...
omputeh cakap self servis...cepat dan pantas kan...

erkkkk...kalau nak cepat sangat suruh mintak tapau ajelah...huk!


Akibat hormon tak bape nak stabil tadi...lupa pulak nak snap gambar....
ni gambar raya haji ituari...aci tak.....^_^

40 comments

20 November 2011 at 22:49

pernah kena mcm ni,tempat duduk pun x da. Doh ambik nasi kena beratur tunggu kerusi kosong!Paling haru, makan tpisah dgn hubby...pandang dr jauh je..:(

20 November 2011 at 23:00

alahai...sampai ati dia pisah2kan ngan hubby...tak bek taw...hihi

20 November 2011 at 23:06

macam tempat yg saya pegi ok je..hehe,,cuma masalah tempat duduk la..

20 November 2011 at 23:07

wahh lama nya 2 jam....lapo nyerr

20 November 2011 at 23:21

@Anak Wak Mail
ramai sgt orang tuh...hihi




@Tihara
tu la pasal....rasa nak telan kerusi pun ada td...huhu

21 November 2011 at 00:15

mmg menguji kesabaran tu...perot nak brdondang syg pon dh habis lagu dh hehe ;)

21 November 2011 at 00:43

haha...takder dondang sayang dah...dondang hampeh adalah...hihi

21 November 2011 at 00:55

geget jek alas meja tu lau x cukup geget tukang idang mknan tu...br kenyang hakhakhak

21 November 2011 at 00:56

tgk gambar jadi lapar plak malam2 buta ni.. hehe..

zaman da berubah.. dulu2, nak amik nasi banyak mana pun tak kisah.. self servis lagi.. sekarang, amik banyak pun da dok jeling2.. haha

21 November 2011 at 01:00

cikgu ungu sampai awal sangat tak?..

21 November 2011 at 03:10

nak lagi kalau meja bulat,,memang berdiri je lah,,hehe

21 November 2011 at 05:48

masa ada lagi ye makanan hidang macam ni kat kenduri kawin..mostly jaranglahkan..biasanye layan diri..cepat dan mudah..abis makan boleh balik... :)

21 November 2011 at 08:37

Skrg buffet je yg mudah

21 November 2011 at 09:07

lagi satu ternd zaman skunk...buat kenduri time mlm..sy rasa lg menjimatkan dan cepat settle kan

21 November 2011 at 09:07

lagi satu ternd zaman skunk...buat kenduri time mlm..sy rasa lg menjimatkan dan cepat settle kan

21 November 2011 at 09:29

x minaci.. eh silap.. x aci... ngelat!! mana leh pakai pic makan raya haji?

21 November 2011 at 10:34

dulu msa kecik2 ada gak hidg mnghdg..tapi cpatla..sabo jela.. laen kali bwa bekal..kalu diorg lmbat kita mkn bekal td..make sure bekal gempak sikit..cam bekal tu mv=cd ke..scrt recipe..bru tuan malu sndiri

21 November 2011 at 11:24

fuyoooo...sedapny makanan tu...blm bfst lg ni..huhu

21 November 2011 at 11:35

rugi woo kalau g kenduri kawin tak dapat makan puas2..makan pree tue

21 November 2011 at 12:02

mmg hampeh je rse kalo gni kn?? sy bkn stkt pnh tp mmg de je laa gni nye.. hu3...

21 November 2011 at 12:54

hmm zmn skang lebih mudah kalo kenduri kawen wat self service.. kan senang tu :)

21 November 2011 at 14:26

mak aikkk!!!...2 jam tunggu...lamanya..

21 November 2011 at 17:08

nampak macam ayam masak merah je tu ? oh bahagianya --'

21 November 2011 at 17:59

@oyuki
hahaha...agak2 la wei...sampai nk geget owang...hihi



@Fatin Nadia
sape yg berani jeling2 tuh..hempok je ngan pinggan..haha

21 November 2011 at 18:02

@Ayie Abas
kehkehkeh...nasik tak masak lagi kot...huhu


@yen(toka ziizokukuto)
ala...duk je bersila tepi longkang..hokeh haperr..:P

21 November 2011 at 18:05

@LiLy @ MumMyQiStInA
eh abis makan bkn jumpa mak pengantin dulu ker...salam kaut...heheeee


@My SweetPea
a'ah buffet kan..mcm kat otel tuh...huhu

21 November 2011 at 18:07

@khairul
orait sket wat malam...senang sikit org nak mai..:)


@hyz
minaci...x aci...janji terliuq...haha..:P

21 November 2011 at 18:12

@DOMU-KON
kehkehkeh...ni nk pegi berkelah ke..gi kenduri kawen nih...terbaekk lah...haha


@acheeqa farhana
lom bekpes kerr...mamam tngahari je la terus...heheee

22 November 2011 at 02:33

klu kene tgu 2 jam bru dpt mkn haruss miss purple balik terus
x suka bersesak2 ngan org ramai :(

22 November 2011 at 09:34

lame tu 2 jam nak tunggu aih caca merba...

22 November 2011 at 09:41

kenduri kat mana tu? mesti mcm adat dahulu kan.. berhidang bagai.. :D..

22 November 2011 at 09:45

salam;
sabar jelah jangan buat hal pulak malu kat org ramai..heheheee.kat kpg sayapun masih guna cara hidang ni bila majlis kawin..

22 November 2011 at 10:45

mmg skrg style kenduri mcm tue.lebih mudah kan! :)

22 November 2011 at 14:43

Naga zaman kecik2 dulu suka gak rewang masa kenduri kawin ni. Naga pakat2 ngan kengkawan, pakai songkok melintang sebab kat kampung Naga kalau orang pakai songkok melintang tandanya lapar so sblm tolong buat keje tu kenalah tuan rumah bagi makan dulu...best nyer masa kecik2. Sekarang zmn dah berubah, pegi kenduri kawin pun kdg2 tak sempat makan.

23 November 2011 at 13:52

sabar cikgu....kena hormat majlis orang..hehe..tp klau dah lama sgt, hati pun jadi marah... :)

25 November 2011 at 00:03

lapar pulak bce entri ni.hik3

25 November 2011 at 12:49

@Miss Purple Ungu

bukan dah kira harus jer...kira wajib kot...hihi

26 November 2011 at 14:33

@yusuflaili

salam juga..
hehe...rasa cam nak protes geget meja dh ituari..haha


@emy zulaiha

yep...mudah & leh cepat makan...hihi

26 November 2011 at 14:36

@naga

wah sonoknye naga...mesti nostalgia kan..:)

dh lama tak dengar perkataan rewang tu..:)

26 November 2011 at 14:38

@Hazmin Hamudin

kehkehkeh...seb bek leh sabor...hihi



@cik ika

asal tengok makanan je lapor kan..:)

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile