topbella

Friday, November 11, 2011

~Kita...Jumaat & 11.11.11~

11.11.11 meninggalkan kita pergi
 Tanpa menoleh ke belakang lagi

Namun Jumaat tetap kembali
Tetap setia menanti

Bumi digoncang..Hari Jumaat
Tiupan sangkakala ...Hari Jumaat
 Kiamat... Hari Jumaat                                 

Gunung takut Hari Jumaat
 Awan takut Hari Jumaat

Tumbuhan melata
Segala binatang takut Hari Jumaat

Menunggu senja menjelang
Menunggu matahari terbenam

 Menunggu Jumaat berlalu
Agar Kiamat tidak berlaku

Namun kita masih di sini
Masih lalai...leka dan rugi

 Tiada gementar di hati
 Bagai Jumaat tiada bererti

 Kita yang lebih bijaksana
 Tiada rasa yang sama

Hari Jumaat
Hari Allah bertindak
ke atas semua makhluknya

Haiwan-haiwan kembali gelisah
Kembali ketakutan
Menunggu Jumaat hadapan

Kita pula bagaimana?

      
 Tinta Rasa: Ungu Violet D'Hearty

35 comments

19 August 2011 at 10:15

Peringatan buat kita bersama..

19 August 2011 at 10:19

sama2 lah kita.... huhu

19 August 2011 at 11:17

entri yg bgus d pg jumaat :)

19 August 2011 at 11:21

tima kaseh.....hihi

sharing is caring..:)

19 August 2011 at 12:00

meaningful! =)

19 August 2011 at 12:34

nice sharing!

selamat hari jumaat :)

19 August 2011 at 15:10

nice shring!

nice words :)

19 August 2011 at 15:31

thanx my darlingss...

selamat hari jumaat juga... take care..:)

11 November 2011 at 15:12

mendalam nya kak,,suka la entry ni :)

11 November 2011 at 16:32

Sebak atas ingatan itu,,,makacih cikgu.Dah buat perancangan untuk cuti2..?

11 November 2011 at 21:11

Peringatkan ini sgt bagus.. :) terima kasih kawan atas coretan yg ohsem ini... :) saling ingat mengingati ya.

11 November 2011 at 23:02

takot gk menunggu kiamat...semoga ibadah2 kita diterima oleh NYA :)

12 November 2011 at 10:25

terima kasih ungu sebab saling mengingatkan~

12 November 2011 at 13:37

adakah bekalan kita dh cukup ?

12 November 2011 at 19:11

@yen(toka ziizokukuto)

tenkiu yen..:)



@naga

a'ahlah dah nak cuti sekolah dh...beznye...hihi

balik kampung je laa..:)

12 November 2011 at 19:18

@syahirooAhmad

yup...utk kita yg selalu lupa nih..huhu



@ctk

takut sbb amalan tak cukup lagi..

12 November 2011 at 19:19

@dhiera

tima kasih dhiera..:)



@khairul

kalau ungu tak cukup lg nih..huhu

12 November 2011 at 21:06

thanks share benda ni..;)

suka jumaat sebab rehat lama...hihi..:P

12 November 2011 at 21:28

hehe...pastuh besoknya cuti lak...hihi

12 November 2011 at 22:47

hari jumaat hari yang istimewa

13 November 2011 at 09:37

penghulu segala hari...

13 November 2011 at 12:18

jumaat hari istimewa.. hari bagi peristiwa2 penting berlaku.. hari bagi penghulu segala hari..
sesiapa yang mati hari jumaat terlepas drp soalan mungkar dan nakir.. hebatnya hari jumaat..

13 November 2011 at 14:00

hari jumaat...hrrmmm..penghulu segala hari yg mana bnyak peristiwa n sejarah islam yg berlaku pada hari tuh...

13 November 2011 at 14:00

wahhhh....semuanya berlaku pd hari jumaat...bagi ayie bila tiba hari jumaat terasa berbeza hari tu...terasa akan keberkatannya.

13 November 2011 at 14:05

@sis92

hari kebesaran utk orang Islam..:)



@Kancil 8349

ya..hari yg penuh barakah..:)

13 November 2011 at 14:13

@LadyBird

Hebat kan hari Jumaat...Mereka yang berdoa dengan penuh keikhlasan hati pada hari Jumaat, doanya mudah dimakbulkan Allah...InsyaAllah

13 November 2011 at 14:15

@aiman fanboy k-pop

Sabda Rasulullah yang diriwayatkan oleh Abdullah Ibn Abi Khatadah, bermaksud: Sesiapa yang mandi pada hari Jumaat seolah-olah dirinya bersih hingga Jumaat akan datang...

Subhanallah...senang kan nak dapat pahala pada hari Jumaat...:)

13 November 2011 at 14:19

@Ayie Abas

betul ayie...kalau pagi2 kita hayati suasana hari jumaat...kita akan dapat rasa ketenangan dan keberkatan itu...

semoga hidup kita mndapat rahmat dan sentiasa diberkati Allah..Amin..

13 November 2011 at 16:20

digonjang ke digoncang? hehe

13 November 2011 at 16:30

hah...digonjang?...adehh...hahaa

memang peka lah...tabik spring..toink2..:P

13 November 2011 at 20:23

nice shring unggu.....
Rumah Rahsia
Semoga Ceria dan senyum selalu

13 November 2011 at 20:46

thanx rasta....
rasta juga..take care..:)

13 November 2011 at 21:25

done following u... singgah2 ke blog sy ye.. =)

14 November 2011 at 10:24

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow

14 November 2011 at 12:50

@meisnani

thanx dear..:)



@cerita best

worait..:)

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile