topbella

Saturday, October 15, 2011

~Bila Nak Kaya Nih!...~

Tengok orang lain tuh...semuanya besar2...ada kereta besar...rumah besar...wife besar...opsss wife comey...hik!

 Kadang-kadang kita terfikir jugak macam tu kan...kenapa orang lain boleh berjaya dengan mudah...kita nih tersekat-sekat lagi kat situ...

 Kata orang kalau nak berjaya dalam hidup jangan sakiti hati orang lain....kalau ada buat salah kena minta maaf dan pastikan orang tuh dah betul-betul maafkan kita...

 barulah rezeki kita tak sempit dan sentiasa diperluaskan oleh Allah....kalau buat baik ngan orang..Allah akan bagi rezeki dari sumber yang tak disangka2...mana tau nuffnang nak bagi ribu-riban kerr...erkkkkk tercekik!

 Macam tuh juga untuk adik2 yang nak ambil periksa...kena minta maaf dengan ibu bapa...guru2 dan kawan2..barulah dipermudah kan oleh Allah dan boleh jawab dengan tenang..

Selain hubungan dengan Allah...hubungan sesama insan juga sangat penting...sebab itu kadang2 kita rasa gelisah...tak tenteram kan...mungkin kita ada buat salah dengan seseorang..

Di kesempatan ini...eh macam raya pulak...Ungu nak minta maaf ya kalau2 Ungu ada buat silap...ya laa..mana tau ada entry yang terlampau ke...buat orang bengang jer baca...Ungu mintak maaf tau!

Semoga jiwa kita sentiasa tenang...murah rezeki dan hidup kita semua diberkati Allah...Amin!!!

p/s.. pssttt..kalau dapat bonus nanti jangan lupa belanja yer...hihi
        eh sape nak Ungu belanja gi pm kat inbox Ungu...hikhik

48 comments

14 October 2011 at 06:50

ahaha. eika pn nk kaya . tp kene abes diploma dulu :(

14 October 2011 at 07:39

ala eika kan comey...mesti bleh kaya punye...hihi

14 October 2011 at 08:13

BERSYUKUR LAH APA YG ADA...Allah ada perancangan yg terbaek utk setiap manusia d muka bumi ini

14 October 2011 at 08:33

yup..betul tuh...syukur!

14 October 2011 at 08:44

kaya? aku suka makan kaya. sapu kat roti memang best! haha

14 October 2011 at 08:48

Kakak baru kenal Ungu rasanya belum ada salah-silap lagi kan. Tapi bermaafan baik diamalkan...

14 October 2011 at 08:52

AMIN..moga kita sentiasa dimurahkan rezeki & sentiasa diberi ketenangan.. ^_^

14 October 2011 at 09:47

nice entry n nice sharing :)

14 October 2011 at 10:11

Salam;
maaf di terima,akupun sama mintak maaf.

14 October 2011 at 10:45

@afzan

dapat roti kaya pun jadiklah..haha




@Kakzakie

yer akak....ungu senang skali leh kenal ngan akak..:)

14 October 2011 at 10:49

@LiLy @ MumMyQiStInA

Amin...moga ketenangan dan rezeki itu milik kita..:)




@Tihara

tenkiu dear..:)




@yusuflaili

salam gak...

sama2lah kita bermaaf2an..:)

14 October 2011 at 11:14

betul lah tu...kalau kita buat baik pd org nanti insya Allah org juga akan buat baik pd kita..itulah yg dikatakan rezeki yg tak disangka2.

14 October 2011 at 11:45

tu la. mmg teringin jadi cam org len.. guna Toyata caldina, skyline GTR.. gila kentang kan.. brapa la income dia sebulan..

Ape pun, kena mula dari bawah. usaha tangga kejayaan.. dan bila dah berjaya jgn lupa padaNYA.

14 October 2011 at 11:52

@AYIE ABAS

mudah-mudahan..Amin




@syahirooAhmad

yup...selalunya time senang xingat Tuhan...time susah jer baru nk ingat Allah...huhu

14 October 2011 at 12:16

kaya tu xnak lah..cukup mkn minum.shoping dah lerr ekekekeke konon hahahahahahahaah......sapa x nak kaya kan.....

14 October 2011 at 12:28

@stellaizz said...


haha...kunun laa kan...hihi

14 October 2011 at 12:42

cikgu gaji masyukkk plak,,,ayoyo,,poket tebal ooohh

14 October 2011 at 12:49

Assalam syg...

klu owg bersyukur gn pa yg dia ada....

Allah beri ganjaranNya...



syg ungu jugak...huhu <3

14 October 2011 at 12:53

@yen(toka ziizokukuto)

haha...meh sis belanje yen meh...hihi




@Pure Mahabbah Fillah

w'salam dear..

iyer..apa2 pun kene brsyukur kan..

cayanggg ruby...:)

14 October 2011 at 13:09

berbuat baiklah sesama kita
its nice to be nice :) jemput baca :)

14 October 2011 at 13:26

tak lama lagi budak nak amek spm. hek
tak pernah dapat bonus. ungu cikgu kan? gaji naik lagi~ wink wink

14 October 2011 at 13:30

Usaha itu tangga kejayaan. Hati mau bersih baru aman mencari rezeki. ^_^

14 October 2011 at 14:44

asalkan berhenti merungut dan teruskan berusaha ^^

14 October 2011 at 17:30

ayah ana kata, kalau tiap2 hari baca surah Al-Waqi'ah InsyaALLAH rezeki takkan putus2 turun . huhu. ^^

14 October 2011 at 17:31

betoi2 tu..... nak wat berganda2 baik la pasni... mana tau dpt rezeki tak di sangka dr nuffnang kan? keh3...

14 October 2011 at 19:25

selamat hari rayeee semuaaaa maap zahir batin :P

14 October 2011 at 20:24

aiseh...awal minx maaf utk raya haji yea..hahahha...SKL pun nak mix maaf ngan ungu law da apa2 bahasa yg menggris aty ungu....skl syunk Ungu jugax..:P

14 October 2011 at 20:50

Tabley nak lawan takdir dan ketentuanNya. Kalau sumer kaya sapa nak angkat sampah depan rumah; camna aku nak makan sate (takde jual sebab sumer kaya); sapa nak men blog lg?

15 October 2011 at 00:23

ct pon nk mtk maaf ye ungu..bnyk lg org ct nk g mtk maaf, ngan sume org ct jaat..hOhO..sO, ct da maafkan kamu (wlaupon kamu xder salah)...sila maafkan ctttt..plizzzz

15 October 2011 at 01:33

bila nak kaya..hu3..mas pun dok berangan bila nak kerja..ha3.sama gak kan..kalau kerja..kumpul duit..insyaallah..kaya..jangan kayap..ha3

15 October 2011 at 02:39

Alhamdulillah, syukur la hujung tahun dapat bonus & kenaikan gaji..hehee..

Kaya..? Setakat ni kaya budi bahasa je kot.. :p

15 October 2011 at 08:48

@sis92

yup...buat baik tentunya dibalas baik..:)



@dhiera

nanti ungu belanja dhiera yer...hihi



@Hana Soffelia

yup...cari rezeki pun kene halal.. xleh la tipu2 org..:)

15 October 2011 at 08:52

@budakijaupendek

terus berusaha untuk majukan diri..:)



@❤ nailyshofiatunnajwa ❤

terima kasih sayang..:)



@hyz

yeah...chaiyok3...haha

15 October 2011 at 08:56

@♥ p a a n i ♥

haha...selamat hari raya haji..:P




@si kiut lavender

sayanggg lavender..:)




@EmpayarUtama


kita men blog pesen owang kaya lak...hihih

haih...syukurlah apa yg ade..:)

15 October 2011 at 09:27

@CTK

ct sayang...ct pun xder wat silap kt ungu pun...

tp bila ct dh mintak maaf kt ungu...mestilah ungu maafkan...hepi2 aje taw!



@MaYa MustWany

xper mas berangan2 la dulu...mana tau kaya betul2 nanti...haha



@Bro M.7.

Alhamdulillah rezeki..:)

disbbkan kaya budi bahasa tu lah..kita akan jd kaya nnti..hikhik

15 October 2011 at 09:42

sy pon nk mintak maap juga...supaya leh sng nk kaya.hihihi

15 October 2011 at 09:56

Kekayaaan kita sebenarnya terletak pada sifat syukur n ikhlas kita. Bukan pada balasan yang akan kita terima. Kalo ada orang nak beli kedua biji mata kite dengan nilai RM 10 juta, kite nak ke? Bersyukurlah dengan anugerah Allah S.W.T. Itulah kebahagiaan n kekayaan kite sebenar.

15 October 2011 at 10:03

@bukan retis

haha...cepat le sikit kaya...leh la tumpang senang..:P




@naga

iyer...orang yg sentiasa bersyukur akan mndapat kekayaan di dunia & di akhirat...:)

15 October 2011 at 10:06

xlama lagi :)

15 October 2011 at 11:07

yess nurul semangat...chaiyok2..:)

15 October 2011 at 13:39

ungu tak pernah wat salah kt sy...so xde apa yg nk dimaafkan...hehehe...hmmm...smoga dpt apa yg dihajatkn...amin :)

15 October 2011 at 13:54

tulah.. nak jugak rase kaye tu.. tapi... skunk pon dah Alhamdulillah.. :)

~dah macam ucapan hari raye plak.. kih3

15 October 2011 at 16:07

2,3 hari ni cerita ada kaitan dengan duit je ye??
hehhehe

15 October 2011 at 23:42

bersyukur dengan pemberianNYA...

16 October 2011 at 01:50

@kunci locker

xder wat salah ke...hihi

Amin jugak..:)



@Cik Nurul

apa2 pun..syukurlah kan..:)

16 October 2011 at 01:51

@diana

nak dapat dwet kot..hihi




@Iwanski

Alhamdulillah..:)

16 October 2011 at 17:33

wah,,ada orang tu nak belanje la,,,hahahah,,,,ohsemmmm :)

19 October 2011 at 10:09

soalan yg selalu bermain di minda...tapi tula.makin banyak duit,main x cukup jugak.....emmm...

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile