topbella

Saturday, July 30, 2011

~Ini Bukan Kari Ayam..... Ini Kari Garam Namanya!!...~

"Apa yang kau masak nih Siti.."

"Kari ayam la mak.."


"Ini bukan kari ayam...ini kari garam namanya.... patut dibuang ke laut aje nih.."
"Kau tau kan...anak aku tak boleh makan masin-masin macam nih..."
" Dah lah... biar mak masak lain.."

heheheh..Itu dialog citer kat TV3 petang tadi yang bertajuk 'Anak Emak'....
Endingnya mak dia kahwin lain...selesailah masalah...

Macam mana pulak kalau mak dia memang tak nak kahwin lain dah?..




Hmmm...mula-mula kita kena terima hakikat bahawa kita memang tidak dapat menandingi wanita yang menjadi ibunya itu...




Jadi...kita tidak perlu menjadi penghalang kepada hubungan mereka...Sebab lelaki yang mengasihi ibunya dan melayannya dengan penuh hormat adalah seseorang yang akan tahu bagaimana untuk melayan seorang wanita lain dengan baik (kalau  dah kahwinlah)




Penyelesaiannya....awal-awal lagi dalam perhubungan...kita perlu beritahu keperluan kita sebagai seorang wanita... katakan kepada lelaki anda... kita tidak mahu menjadi penghalang hubungan antara ibu dan anak...dan kita pun tidak mahu bersaing dengannya untuk mendapatkan perhatiannya.


Namun...kita perlukan dia sebagai pelindung kita...menjadi ketua dalam keluarga dan menjadi contoh kepada anak-anak lelaki sebab anak-anak lelaki perlu tahu apa yang dapat menjadikan mereka lelaki sejati.....dan menjadi contoh lelaki sejati kepada anak perempuan.


 InsyaAllah lelaki anda akan sedar tanggungjawabnya...dan membantunya mengelak daripada terlalu diperintah oleh ibunya.  ^_^

[ Kalau yang tak berapa nak kontrol ayu tuh boleh la cakap macam nih..."eh  awak nih bukan budak kecik lagilah nak duk bawah ketiak mak awak aje.."]....hehhehhhehh!



anak!...eh, anak murid!...gambar siang tadi .. tak der kaitan pun ngan entry...ngeee!

10 comments

30 July 2011 at 22:26

tapi geram jugak kat mak dia tadi ngengada sgt heheh. Pastu kawan dia yg selalu menghasut tu, hmm rumah tangga sendiri pun tak mampu nak jaga...huhu. Kan dah kene...

Yang anak emak ni jgak yg setia. Comel je dua dua orang tu. Hai geng blog purple ,nak banner free tak, klu nak boleh ler tengok di sini,

http://azzaazman.blogspot.com/2011/07/siapa-nak-banner-free.html

30 July 2011 at 22:35

hai Chempaka Sari...sedap nama..

hihhihih...layan gak ek citer td..

bez ar citer dia... comel jek jd anak mak..huhu

orait..nk gi terjah amik banner..:)

31 July 2011 at 03:32

klakar pun ada gak citer ni..dh pernah main sblm ni..sian juga kat bini dia.. ;)

31 July 2011 at 14:59

hehehe...bru je first time tengok citer nih...

bez gak...mmg cian kt bini dia...hihih

31 July 2011 at 15:39

cerita bulan puasalah

31 July 2011 at 15:49

hehhehh...besok pose dah...

selamat berpuasa..:)

1 August 2011 at 09:03

huhuuhuhu....

kdg2 sb cerita kt tv kta terlenbeh emo kan..hiihiii

padahal diorg belakon ja...
tp klu kita tgk citer yg kbtln citer nk sma gn kiter..
pedas gk la aty nie..hihihii

1 August 2011 at 11:30

hahaa...mmg emo pon depa...tp cumel jek...hihi

1 August 2011 at 14:36

selamat berpuasa hihi

1 August 2011 at 23:51

@Nzyrahun

selamat berpuasa jugak...:)

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile