topbella

Tuesday, July 05, 2011

~Nak Pikat Hati Bakal Mak Mertua?~


Nak jadi menantu yang disukai dan disayangi mertua?

1.  Tawan hatinya.
Selalunya ia bermula di awal pertemuan pertama.  Jika lulus pada pandangan pertama ini, selalunya hubungan akan jadi baik seterusnya.  Semasa menziarahi bakal mak mertua beli buah tangan untuknya.  Jangan kedekut sangat ya!.  Pasti dia tersenyum lebar dan rasa sangat dihargai.

2.  Bersikap mesra.
Ketika bertandang buat pertama kali ke rumah bakal mertua.  Jangan sombong sangat.  Bersikap mesra sedikit.  Tunjukkan senyuman anda yang manis itu.  Tunjukkan anda juga mempunyai sikap  mengambil berat.  Tentu bakal mertua anda tersenyum manis juga untuk anda.

3. Dapatkan nasihat meskipun sudah tahu.
Walau pun kita sudah tahu mengenai perangai pasangan anda.  Mintalah pandangan mertua juga terutama sekali dalam soal memasak atau ketika dalam mendepani perangai pasangan anda.  Mereka pasti dengan senang hati memberikan pandangan.


Anda sebenarnya berdepan dengan orang yang telah membesarkan pasangan anda sekarang. Perlakuan baik adalah gambaran bahawa anda sangat sayangkan anak mereka serta sanggup berkorban apa sahaja demi keluarga.  Jika sejak awal anda telah dilihat sebagai orang yang patuh, jujur, sedia menurut kata dan penyayang, tidak ada sebab mertua tidak sayang anda. ^_^

2 comments

24 March 2012 at 02:13

tu ar, orang kata sebelum pikat anak kena pikat mertua dulu.. tapi saya takut

26 March 2012 at 14:15

ala xyah takut2...terjah jer...hehe

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile