topbella

Tuesday, February 07, 2012

~Kawan Ke Kawen?!!~

 
ermm...boleh ke lelaki dan perempuan menjadi kawan?..kawan rapat atau sahabat baik?..

kalau yang belum berkawin...mesti salah seorang akan menaruh perasaan kan!..kan!.
macam dalam citer Kuch2 Hota Hang eh Hota  Hei Hei tu!....:P
kalau kasih bersambut tak apa la jugak.....kalau tak...tak ke haru jadinya!

Kalau yang dah berkahwin pulak....kalau lelaki dan perempuan bersahabat baik bukan boleh jadi skandal kerr??...walau pun sebenarnya niat dia cuma setakat berkawan baik aje...

hmmm...habis tu macam mana?...salah ke nak menjalinkan hubungan persahabatan atau nak kena elakkan kot daripada terus berkawan nih!
atau tanya pada hati..pada niat..pada akal ke!..^_^

Nak kawan dengan awak boleh??...

46 comments

7 February 2012 at 16:23

salam;
jadi kawan boleh jadi kawen pun boleh akhirnya..jadi kawan biasa sampai bila2 boleh cuma jadi kawan rapat sampai bila2 tak boleh kena kawen juga akhirnya.

7 February 2012 at 17:00

hehe.. kalo rapat sgtt memang akn ade perasaan la nti akhirnye... girl dgn girl bole la kwn rapat..hihi just saying.

7 February 2012 at 17:39

kalau dengan suami org rasanya baik renggang kan sikit..setuju pendapat paani..boleh kawan tp kawan jeling2 je dah laa,,jgn kawan tenung2 bahaya hehe

7 February 2012 at 18:31

sy rasa boleh aje,tp kn sdikit sbnyak mesti ada gak trpikir ssekali 'bestnyerr kalau dia jd gf/bf i kan?' ...cuma xbrani je & sbb hormati erti 'kawan' tu ..mm ckp ikut pngalaman je .. :)

7 February 2012 at 18:43

boleh jerr...saya ada kawan lelaki...rapat...dia dah pun berkahwin =)

7 February 2012 at 20:04

@yusuflaili(Goku)
heh pusing2 kawen gak akhirnya...hihihh

7 February 2012 at 20:06

@♥ p a a n i ♥
kawan ngan pompuan lg senang kot...senang sikit nk paham perasaan..:)

7 February 2012 at 20:08

@Tihara
tu laa...takut ada org jeles..:)

7 February 2012 at 20:09

@HARITH ISKANDAR
ish pengalaman orang len la...bukannya pengalaman sendiri...hehe

7 February 2012 at 20:09

Kawan2 lame2 bley kawin! :p

7 February 2012 at 20:10

@Cikgu Ma
haa ada bukti...bole aperr...hihi

7 February 2012 at 20:11

@Fabulous Me
haha..sempoi..:P

7 February 2012 at 20:13

klau kawan tuh dah berkahwin..elakkan diri daripda dok rpat mcam dolu dolu..:)

tapi,klau kawan dan msing2 ada rasa suka apa slahnya..
smuanya bergantung pda diri..

tapi kekadang bila nak t0lak prasaan kwan dah jadik serba slah plak...:D

7 February 2012 at 20:26

boelh je..tapi kena jaga batasan lah...

7 February 2012 at 20:42

setuju dgn cik ungu..

tp ramai jugak yg x setuju ...

ape2pun kene berbalik kpd agama..

agama melarang kita 'berapat-rapatan' dgn brlainan jantina..

maka.. xlehlah..

7 February 2012 at 22:39

kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follow nya.. :D

7 February 2012 at 22:49

serius kite pun xcaye lelaki dgn perempuan bole kekal sbg kawan rapat tnpe ade ape2 perasaan...ummm contoh dah ade ehem2 ;p

7 February 2012 at 23:30

cuba pulak kita letak kan diri kita dalam situasi kepada teman si lelaki yang rapat dengan kawan pompan. mesti kite sbg teman si lelaki tu jelous kan kan?
eheh

8 February 2012 at 00:38

ermm..memang berlaku ungu...mula2 kawan tak ada apa2 perasaan pun tapi bila dh lama makin mesra jatuh hati dan akhirnya terus kawin.

sendiri kena ingat laa..haha3

8 February 2012 at 02:03

kawan biasa2 je la kalau lain gender, takut jadi mende lain plak ann.. :)

8 February 2012 at 02:55

Hi Ungu Violet, very interesting posting.
Terbakar kampong kelihatan asap.
Terbakar hati siapakah tahu.

Dari mana punai melayang?
Dari paya turun ke padi.
Dari mana datang sayang?
Dari mata turun ke hati.

You have a nice day and keep a song in your heart.
Lee.

8 February 2012 at 05:00

salam sahabat...

ask ur heart..sesungguhnya hati tidak boleh menipu...:) asal x langgar syariah..makanya kawen je heee...:D

8 February 2012 at 05:19

boleh tu boleh, tapi janganlah sampai jadi macam filem hindi tu, tak manis rasanya kalau lelaki dan perempuan jadi teman tapi mesra. Kalau pun ikhlas, mungkin akan jadi bahan fitnah.

8 February 2012 at 07:07

setuju nge zakaria's daughter
pernah ada pengalaman..hehehe
mmg jeles tahap gaban r..
pe pun professional r kowt
haha

8 February 2012 at 08:01

Alamak..mcm dah tkena btg hidung sendiri nie..huhu... Sdg jatuh cinta pd kwn baik sendiri...yg dah bkwn slma lebih 9thn...huhu

8 February 2012 at 09:10

Lala memg ramai kawan laki, ramai cakap Lala ramai scandal, apakah????
tp lantak la dorg nak cakap apa, niat Lala memg kawan je pun :D

8 February 2012 at 09:17

yang penting kita tau diri kita...
:)

8 February 2012 at 10:40

bab yg dah kawen ni kena jaga sikit nak baik2 sangat... org pandang negetif je selalunya...

8 February 2012 at 11:38

kalau dah kawen biar kawan berpada-pada batas ye. kalau masih berkawan, jgn memberi harapan~

8 February 2012 at 12:27

sgt sedih...tp sebenarnya jodoh kita xtau dgn sapa...kalu mmg jodoh kita dgn kawan kita..terimalah seadanya~

8 February 2012 at 15:38

tetap menjalin silaturrahmi dengan berkawan dengan siapapun...
tentu ada batas-batas dalam berkawan kan...^_^

8 February 2012 at 16:03

hee..blh2..;p..

tp ira girl la bukan boy..ngeeee :)

pss : jom g karok kak..ngeee..ira pon br 3rd time..huu

8 February 2012 at 19:59

kawan boleh..tapi hati2 saja la...nanti terjatuh..jatuh cinta dengan dia...^^

8 February 2012 at 21:43

uit.. berisiko..bahaya kunk kenangan manis menguris kalbu.. :D

8 February 2012 at 22:17

Kalau yg dah berkawen tu..seelok-eloknye berkawan biarlah berpada2..takut menimbulkan salah paham nanti..^^

9 February 2012 at 09:40

kihkih so far x penah lagi terjatuh ati ngan kawan baik sendiri..
sebab lagi sayang hubungan persahabatan tu.. kalo tuakr jadik cinta lain pulak jadinya

9 February 2012 at 15:01

lelaki dan perempuan boleh ke berkawan baik?
tak berani...hehehe

9 February 2012 at 15:58

boleh je lelaki n pompuan jadi kawan

9 February 2012 at 16:26

bertepuk sebelah tangan,,,bukan takat haru,,kite yang malu sendiri,,haha

10 February 2012 at 09:56

wah,xlama la tu..hehe

jemput komen entry ika.. senang ke nk dpt bnda free??

http://cartiecacloset.blogspot.com/2012/02/benda-free-dalam-hidup.html

10 February 2012 at 14:06

hi, kiter punyer layout blog sama lh.
=)

10 February 2012 at 15:07

Bg yg dh kwin utk ku.. Bwk2 la berubah. Hati manusia ni lembik.. Sekeras mne pon pasti cair kalau bkawan baik dgn jantina lawan. Ape yg Allah buat tuh semua bersebab. Sbb x bole berkawan dgn lelaki lepas kahwin adalah takot terrrjatuh cinta. Hihihihi.. Kalau kite xrse, org tuh plak trase syg pon dah x boleh. So better dont. So sblm kahwin ku perlahan2 berjauhan terus dgn kenalan lelaki. Klu tak pon kan mendtgkan fitnah nnti.

-Komen drp beginner-

10 February 2012 at 17:05

kwn je la, tak slh pun!!!bkn buat pape pun. tp lg best kalau kwn ramai2 popuan dan laki

10 February 2012 at 17:45

sy pon ade kwn kak ungu..tp hrp2 masing2 xmenaruh hati la kan..mintak simpang sbb niat nk bljr je..semoga Allah jauhkan dr menyimpang..ameen :)

10 February 2012 at 22:58

ehem2..;p

akk!heeee

14 February 2012 at 04:51

Assalamualaikum, empunya Blogger.
Jokeonsalo dengan sukacitanya menjemput kamu untuk menyertai "Kempen anti Valentine's Day" bersama jokeojeonsalo.blogspot.com

Diharap agar kamu berkesudian untuk menyertai kempen ini. Berminat?

Mari lihat cara-cara untuk menyertai kempen di http://jokeojeonsalo.blogspot.com/2012/02/kempen-anti-valentines-day.html

TERIMA KASIH :)

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile