topbella

Wednesday, January 11, 2012

~Nak Paksa-Paksa Orang Pulak!..~

"Woi apsal kau masuk bilik nih...kau nak rogol aku ke?!!!..."

"gilerr aku nak rogol kau...aku nak amik baju lahhh!!!!..."   
  Lestary TV3: Vanila  Coklat


kehkehkeh...boleh gelak guling-guling tengok citer Vanila Coklat nih...lagi-lagilah tengok si Izara Aishah yang comey lagi garang tuh..
Itu lah padahnya kalau  kawen tak ada perasaan...kena paksa pulak tuh...hambek ko!..

Yang kat atas tuh kena paksa kahwin....sebenarnya banyak lagi benda-benda lain dalam kehidupan ni yang kita terpaksa buat...dengan lain perkataan tu kita kena buat sesuatu tanpa kerelaaan...

Tak semua benda yang kita nak...kita idamkan...kita impikan...kita sayang...kita akan dapat...
dan biasanya sesuatu yang kita impikan...yang kita sayang itulah yang akan pergi dari hidup kita..

Sebaliknya sesuatu yang kita tak suka...yang kita tak harapkan langsung pun...itulah yang akan datang kepada kita...yang akan kita dapat...

nak tak nak kita  kena terima...kena redha bukan pasrah..
redha itu ikhlas...pasrah itu menyerah...pehh pinjam ayat Lisa Surihani dalam Ombak Rindu kejap!

Tetap bersyukur dengan apa yang dikurniakan olehNya ..
Yakin dengan apa yang telah ditetapkan untuk kita...sebab kita tak tahu rahsia yang tersembunyi di sebaliknya.. hanya Allah sahaja yang lebih Maha Mengetahui di setiap sesuatu kejadian itu.

Jadi kita jalani hidup ini seadanya....dengan tenang dan hepi...yey!..^_^
 

46 comments

11 January 2012 at 12:27

betul tu kekadang apa yg kita harapkan itulah yg akan mai.apa pon setiap perancangan Allah adalh yg terbaek buat setiap manusia

11 January 2012 at 13:21

haah, cumel je drama ni..best gak tgk :)

11 January 2012 at 13:21

yey!
hidup dgn tenang!
Allah knows the best for us :)

11 January 2012 at 13:24

nice entry.. suka entri ni.. hmm hargailah hdup ni, wlpn apa yg berlaku pasti ada hkmahnya.. =) keep in touch ungu . hehe

11 January 2012 at 13:25

Dugaan terus dtg. Pahit dan manis hidup tetap diteruskan..

Selamat tghari cikgu :)

11 January 2012 at 13:36

suka tgk drama ni..sweet jer diorg dua tu.. ;)

11 January 2012 at 14:01

kite tak tau pe yg terbaek utk kte..Allah maha mengetahui.. :)

11 January 2012 at 14:10

betol..kekadang kiter plan lain..p lain pulak yg jadi ny kan...redhakanlah jer...n go on je..hee

bezz cter ni..p syg xley tgok da ..sob4

11 January 2012 at 14:45

saya nk aje klu di paksa kawen...hahahah

11 January 2012 at 15:22

tak tengok langsung citerr tu...x follow dr awal so malas nk tengok...hehe

11 January 2012 at 16:29

bes cte vanila coklat nih.. he3.. klaka je..

hmm,mmg hny Tuhan yg tau sgle nye.. yg kte rncg elok2 pn leh jd len.. hi3..

11 January 2012 at 17:21

mcm best ke cite vanila coklat ni ;)

11 January 2012 at 17:42

betol2..redho je la..hihi

best ek vanila coklat?kena tgk nih :)

11 January 2012 at 17:46

hee..stuju kak..ada bnda y kita nak..xdpt..ada bnda y kita xnk..kita dapat..

:)

ikhlaskan hati..

11 January 2012 at 22:49

kami adalah peminat setia drama nih, suka tengok izara, garang giler..kahkahkah

11 January 2012 at 22:53

@khairul
yang tak nak tu laa...yg akan dapat..:)

11 January 2012 at 22:55

@Tihara
dgn org2nye skali pun cumil gak...hihi

11 January 2012 at 22:56

@Norlida Ramli
yep..positif2..:)

11 January 2012 at 22:57

@cart kartika
thanx dear...keep in touch gak k..:)

11 January 2012 at 22:57

@Fabulous Me
mintak2 banyak la yg manis kan..:)

11 January 2012 at 22:58

@LiLy @ MumMyQiStInA
mmg shweett..:)

11 January 2012 at 22:59

@~ miSs rAkinAh ~
iyer...siapa lah kita nak menidakkannya kan..:)

11 January 2012 at 23:05

@::WafaIrdina::
selalunya yg kita tak rancang tu la yg jadik..:)

ala citer tu tengok je online...klau line tenet ok la...huhu

11 January 2012 at 23:06

@abghani
kehkehkeh...klau bab2 cenggitu cepat je..haha

11 January 2012 at 23:07

@Cikgu Ma
dia klau dh start tengok mmg susah nk stop...hihi

11 January 2012 at 23:08

@Rihan
ye la..dah rancang tp tak jadik gak..:)

11 January 2012 at 23:09

@Miss Purple Ungu
try la tengok...hihi

11 January 2012 at 23:10

@Ieja
yep...dh semestinya kita kene redha..:)

jom ar tengok..:)

11 January 2012 at 23:12

@Juliet_iRa~"
betull...macam akak nih kene pindah sekolah...mula2 mmg la tak syok..

tapi bila dh pindah best la pulak..:)

11 January 2012 at 23:13

@EruzuLiyana
kiut la dia tuh...sempoi jek...kehkehh

12 January 2012 at 01:46

tengok gak eh cite tu...
best kn..
rase nk jadi mcm si amir tu r..
hehehehe

12 January 2012 at 04:43

laa...drama ke....? mula2 bila baca tajuk tadi macam suspen jer...hehe3 :P

12 January 2012 at 11:03

Fiona( nama dalam Soffiya) akhirnya bawak watak heroin...sweet Gitu..

12 January 2012 at 14:21

hahaha mula2 xsuka....tp nanti syg gak hahaha... tp mne ley maen paksa2 kan

12 January 2012 at 21:06

huhu..x tgk pon cte 2..tp,,suka tgk heroin 2 blakon dlm cte Keranamu Laila..best! :D

12 January 2012 at 21:57

em suke heroin tp kureng dgn heronye.
takde la hensem mana. haha
# statement jahat #

13 January 2012 at 05:48

x tgok la cite tu.... tp mcm dpr agak lepas baca ni.. diorg kena kawin paksa n gadoh2 jek ek..
cam best...

13 January 2012 at 12:08

vanilla coklat memang best.. just follow ur blog..do follow me back =)

13 January 2012 at 17:36

tak berkesempatan nak tgk citer tuh...

14 January 2012 at 00:27

layan jugak citer ni.. best ! ^^

14 January 2012 at 11:05

xpernah tgk citer tu lagi..
btl2.. x semua yg kite nak kite akan dpt..

14 January 2012 at 11:35

kdg2 kita terpaksa tapi itu lah kebaikan utk kita kan?

17 January 2012 at 20:16

Huhu .. seronok tengok cter nie .. lawak+best ! hehe

18 January 2012 at 11:36

@hyz
yep...kadang2 yg terpaksa & dipaksa itulah yg terbaik tuk kita..:)

21 January 2012 at 21:34

cita nih terbaek owt...xmcam ombak rindu..kehkehkeh..agak2 ada nak kena sembelih nih..:P

26 January 2012 at 18:46

Allah beri mengikut keperluan kita...

kita x pyh merungut...patah lg mengeluh...:)

bak kata ungu n lisa 2..

redha 2 ikhlas...

nk redha mmg pyh...

moga ungu apy2 sokmo yer..

Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile