topbella

Tuesday, May 17, 2011

"Cikgu...saya nak hadiah...cikgu"

Tok!..tok!..tok!.... belum sempat aku menyebut perkataan 'masuk'...pintu Bilik Pemulihan yang merangkap kelasku telah dibuka...

"Oh Amira (bukan nama sebenar)...comel aje hari nih pakai tudung...kemas aje cikgu tengok...esok2 pun pakai tudung lagi tau.."
    
 Amira tersipu2 malu apabila aku memujinya begitu....kalau nak tau...sebelum nih dia tak pakai tudung pun... dengan rambutnya yang tak bersikat mengerbang.

Sambil tersipu2 malu dan terpacak di depan pintu.... Amira pun bersuara..." Cikgu...saya nak hadiah...cikgu"...sambil tersengeh2.

Di pagi Sambutan Hari Guru yang hening itu...aku pun turut tersengeh bersama sengehan Amira yang semakin melebar...hahaa...


 Kata2 di bawah ini dicilok dari SMS Cikgu Lia...tenkiu..
Amat bermakna tu!

Banyak dapat BUNGA?   tanda tugas guru mengharumkan dunia.

Dapat PEN?  tanda guru bijak melakar kata.

Dapat PEMADAM? tanda guru sentiasa membetulkan yang dusta.          

 Dapat MESEJ? tanda guru sentiasa di ingatan.

Dapat CEMUHAN? tanda guru insan yang sabar dan akan sentiasa dirahmati ALLAH.


 Tak DAPAT APA2?  tak apa...kalau ikhlas pasti dapat PAHALA.


SELAMAT HARI GURU


Post a Comment

About Me

My Photo
Ungu Violet
Jalan hidup ada dua saja. Maju terus ke hadapan atau tinggallah di belakang. Tertinggal dan ketinggalan.
View my complete profile